Zgłoszenia naruszenia prawa
Naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:
1) naruszeń zasad kodeksu etyki pracowników Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Pleszewie;
2) naruszeń ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.);
3) naruszeń praw pracowniczych, w tym mobbing i dyskryminacja oraz wszelkie formy nadużyć stosunku zależności w relacjach pracowniczych lub służbowych;
4) naruszeń stwarzających lub mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego lub środowiska, bezpieczeństwa żywności i pasz, zdrowia i dobrostanu zwierząt, ochrony prywatności i danych osobowych;
5) działań o charakterze korupcyjnym, w tym łapownictwo czynne lub bierne, oszustwo, fałszerstwo, wyłudzenie lub użycie poświadczenia nieprawdy, itd.;
6) działalność zmierzająca do zatajenia któregokolwiek z naruszeń wymienionych w punktach 1 – 5.
Na podstawie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 roku w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii Europejskiej, Powiatowy Lekarz Weterynarii w Pleszewie ustanawia następujące kanały zgłoszeń:
· za pomocą poczty elektronicznej na adres: piwpleszew@wiw.poznan.pll;
· w formie listownej na adres: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Pleszewie, ul. Kazimierza Wielkiego 7D, 63-300 Pleszew;
· osobiście w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Pleszewie, ul. Kazimierza Wielkiego 7D, 63-300 Pleszew;
· telefonicznie pod numerem telefonu 62 7427 289
Zgłoszenie może mieć charakter:
1) jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia;
2) poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu;
3) anonimowy, gdy w żaden sposób nie można zidentyfikować osoby dokonującej zgłoszenia.
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności (wzór karty zgłoszenia):
1) dane osoby zgłaszającej, tj. imię, nazwisko, adres, stanowisko lub funkcję (nie dotyczy zgłoszeń anonimowych);
2) datę i miejsce sporządzenia;
3) dane osób, które dopuściły się naruszenia prawa, tj. imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy;
4) opis nieprawidłowości oraz ich daty.
Zgłoszenie dodatkowo może zostać udokumentowane zebranymi dowodami i wykazem świadków.
W celu skutecznego podjęcia działań następczych oraz przekazania informacji o podjętych działaniach następczych w zgłoszeniu zewnętrznym zgłaszający podaje adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej.
Organ publiczny przyjmujący zgłoszenie zewnętrzne potwierdza jego przyjęcie zgłaszającemu na adres do kontaktu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania zgłoszenia, pod warunkiem że zgłaszający podał adres do kontaktu.
Administratorem danych podanych w zgłoszeniu zewnętrznym jest organ publiczny, przyjmujący zgłoszenie zewnętrzne.